Przejdź do głównej zawartości

Obserwatorzy

Gruszka, śliwka i cynamon, czyli jesienne ciasto owocowe


Składniki:

  • mąka - 100g (użyłam pszennej typ 450)

  • płatki owsiane - 100g (użyłam błyskawicznych)

  • jogurt naturalny - 200g (użyłam typu greckiego)

  • miód - 2 łyżki (użyłam wielokwiatowego)

  • gruszka - 1 sztuka

  • śliwki - 5 sztuk

  • cynamon - 2 łyżeczki

  • białko jaja - z 2 jajek

  • sól - szczypta

  • cukier - 2 łyżki (użyłam 1 łyżki białego i 1 łyżki wanilinowego)





Wykonanie:

  1. Mąkę, płatki owsiane, jogurt i miód połączyć ze sobą i zagnieść (w razie potrzeby dodać jeszcze trochę mąki).

  2. Gotowym ciastem wyłożyć foremkę i odstawić do lodówki na 20 minut.

  3. W tym czasie pokroić owoce w kostkę i podsmażyć na patelni razem z cynamonem (najlepiej dodać odrobinę wody i dusić je pod przykryciem).

  4. Białko jaj ubić razem z solą i cukrem na sztywną pianę.

  5. Przysmażone owoce wyłożyć na ciasto, a na wierzch dodać przygotowane białka.

  6. Piec w piekarniku przez ok. 30 minut w 180 stopniach (ze względu na bezę na wierzchu trzeba kontrolować ciasto i w razie potrzeby zmniejszyć temperaturę, bądź położyć foremkę półkę niżej w piekarniku).

  7. Smacznego!



Komentarze

Prześlij komentarz

Najpopularniejsze posty

Ani grecka i nie rzymska! Nasza, słowiańska - mitologia Słowian

Ponad tysiąc lat temu niedoszły król Polski - Mieszko I, a z nim teoretycznie cała Polska, przyjęła chrzest. Niektórzy twierdzą, że właśnie w tym momencie nasz kraj został wprowadzony w świat religijności. Jednak to nie prawda! Religia była tu już dużo wcześniej, tylko po prostu inna. Nie wiele informacji, na temat wierzeń naszych przedchrześcijańskich przodków, uchowało się, co nie oznacza jednak, że nie warto zagłębić się w to, co się z tych czasów zachowało. Tak samo dobrze, a może i nawet lepiej, niż wciskanej nam w szkołach, oklepanej już, mitologii Greków czy Rzymian. Dlatego właśnie zainteresowałam się tym tematem i zapoznałam się z naszą, słowiańską mitologią , a raczej z tym, co z niej pozostało. W związku z powyższym pragnę podzielić się z Tobą książką, którą ostatnio wręcz pochłonęłam, mianowicie - "Mitologią słowiańską" - Jakuba Bobrowskiego i Mateusza Wrony . "Mitologia słowiańska" ~ Jakub Bobrowski, Mateusz Wrona "Zakrawa

Dlaczego przeszłam na wegetarianizm? - moje powody

Od ponad 2 lat nie jem mięsa. Była to niesamowicie spontaniczna i w pełni świadoma decyzja, która wywołała nie małe poruszenie wśród mojej rodziny i najbliższego otoczenia. Do dziś zdarza mi się usłyszeć, podczas spotkań rodzinnych czy ze znajomymi, pytania o powód i sens tej decyzji. Niekiedy są one kierowane do mnie w formie przytyków czy wytknięcia mi nieodpowiedzialności i głupoty, najczęściej jednak wynikają z coraz większego zainteresowania społeczeństwa tym tematem i chęci poszerzenia horyzontów.  W tym poście chciałabym nieco przybliżyć Ci ten temat - opowiedzieć czym dla mnie jest wegetarianizm, dlaczego zdecydowałam się na taki krok, co mnie do tego zmotywowało i przedstawić Ci kilka powodów, dla których warto to zrobić. Na początek jednak kilka słów w ramach sprostowania: Nie mam zamiaru wykłócać się tu z nikim po czyjej stronie leży prawda - zwolenników diety tradycyjnej czy roślinnej. Każdy ma prawo do tego, by obierać swój własny punkt widzenia. Dalek