Przejdź do głównej zawartości

Obserwatorzy

Domowe owsiane ciasteczka - idealne na drugie śniadanie

Przedstawiam Ci dzisiaj świetny przepis na owsiane ciasteczka z dowolnie wybranymi, ulubionymi dodatkami - idealne na drugie śniadanie czy podwieczorek. Zapraszam! 

Ciasteczka owsiane z dodatkami


Składniki - na jedną porcję ciasteczek (ilość sztuk zależna od ich wielkości):

  • 1 margaryna roślinna
  • 4 całe jajka
  • 1 szkl. cukru (ja użyłam białego)
  • 1 opak. cukru wanilinowego (opcjonalnie)
  • 2 szkl. mąki (ja użyłam typu 450)
  • 2/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 łyżeczki amoniaku
  • 400g płatków owsianych (ja użyłam górskich)
  • dowolne dodatki (w moim przypadku: 100g mlecznej czekolady pokrojonej w kostkę, 1 świeża gruszka pokrojona w drobną kostkę, 100g orzechów włoskich częściowo posiekanych, 100g wiórków kokosowych, 100g rodzynek)

Wykonanie:

  • Margarynę rozpuszczamy na małym ogniu i odstawiamy do wystygnięcia, bądź rozcieramy.

  • Dodajemy do niej żółtka, cukier, mąkę, proszek do pieczenia, amoniak, płatki owsiane, dodatki i wszystko ze sobą łączymy.

  • Białka ubijamy na sztywną pianę (z odrobinką soli) i dodajemy je na koniec do nowopowstałej masy delikatnie mieszając i zagniatając ciasto rękoma.

  • Ciasto nakładamy łyżką na posmarowaną tłuszczem, bądź wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę (lekko je ugniatamy i formujemy dowolnego kształtu ciasteczka).

  • Uformowane ciasteczka pieczemy w 200 stopniach Celsjusza około 15 minut.

  • Po ostygnięciu ciacha są gotowe do wcinania! 

PS. Najlepiej smakują z dobrą kawusią albo herbatką. Smacznego!










Komentarze