Przejdź do głównej zawartości

Obserwatorzy

212 lekcji na temat tego jak stać się lepszą wersją siebie, czyli o kolekcji bestsellerowych książek Reginy Brett

Uwielbiasz czytać wartościowe książki? Masz sporo wolnego czasu do zagospodarowania w te wakacje? A może po prostu poszukujesz inspiracji i cennych wskazówek dotyczących dobrego życia? Jeśli tak - to jesteś w idealnym miejscu! Przedstawiam Ci bowiem Reginę Brett i jej bestsellerowe książki:

- Bóg nigdy nie mruga, czyli 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu

- Jesteś cudem, czyli 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym

- Bóg zawsze znajdzie Ci pracę, czyli 50 lekcji jak szukać spełnienia

- Twój dziennik, czyli 12 nowych lekcji i myśli na każdy dzień

- Kochaj, czyli 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół



Słowem wstępu:

Regina Brett to doświadczona przez los amerykańska pisarka, dziennikarka i felietonistka.

Jako najmłodsze dziecko swoich rodziców wychowywała się, będąc praktycznie zauważalną, pośród dziesiątki rodzeństwa. Trudne dzieciństwo.. to znany jej epizod. Liceum ukończyła jako alkoholiczka, a wkrótce po dostaniu się na studia zaszła w ciążę. Dopiero w wieku 30 lat skończyła dziennikarstwo i religioznawstwo. Następnie przyszedł czas na upragnioną miłość. Poznała mężczyznę swojego życia, ale - by nie było za pięknie - zachorowała na raka. Moim zdaniem to za dużo jak na jedno życie, choć jak się okazuje z każdej opresji można wyjść zwycięsko i mieć jeszcze siłę, by dzielić się z innymi tym, co ma się najlepszego - mądrością życiową.


Przechodząc do bestsellerów - każda z jej książek jest wydana w kolorowy i estetyczny sposób, opatrzona subtelną grafiką na przodzie. Oprawione są one w twarde okładki, dzięki czemu nie musimy troskać się o ich bezpieczeństwo. W spisach treści tych dzieł znajdziemy osobno ponumerowane i opisane tematami - lekcje. Dzięki temu, że są one napisane w taki, a nie inny sposób, możemy śmiało manewrować między tymi lekcjami, które akurat nas interesują, nie martwiąc się, że coś nas ominie - każda lekcja to osobna historia z życia Reginy, bądź bliskich jej osób.


Dla podsycenia wyobraźni, przedstawiam Ci kilka z nich:

Lekcja 2 - "Jeżeli chcesz znaleźć miłość swojego życia, spójrz w lustro" - Twój dziennik

Lekcja 7 - "Każda praca ma w sobie tyle magii, ile jej dostrzegasz" - Bóg zawsze znajdzie Ci pracę
Lekcja 8 - "Kiedy czujesz się wypalony, pamiętaj, że Feniks odradza się z popiołów" - Twój dziennik
Lekcja 21 - "Zapal świece, śpij w lepszej pościeli, włóż elegancką bieliznę. Nie czekaj na specjalną okazję - wystarczającą okazją jest dzisiejszy dzień" - Bóg nigdy nie mruga
Lekcja 27 - "Przetrzyj szlak temu, kto przyjdzie po tobie" - Bóg zawsze znajdzie Ci pracę
Lekcja 36 - "Świat potrzebuje usłyszeć od ciebie: "Tak!" - Jesteś cudem
Lekcja 37 - "Słówko "i" zmienia wszystko" - Kochaj
Lekcja 39 - "Wychodź z domu każdego dnia. Cuda tylko czekają, aż je odkryjesz" - Bóg nigdy nie mruga
Lekcja 46 - "Wycisz się. W chwilach zwątpienia albo wahania zatrzymaj się i zrób miejsce dla Boga" - Jesteś cudem
Lekcja 49 - "Przyjmowanie daru również jest darem" - Kochaj

Brzmią interesująco, hm? :D a to tylko nie wielka cześć tego, co znajdziecie w książkach.




W moim mniemaniu te książki to istne dzieła. Pod względem literackim napisane są w bardzo przystępny i ciekawy sposób. Autorka w umiejętnie przeplata perypetie ze swojego życia z doświadczeniem innych osób, cytatami z książek, filmów, piosenek czy Biblii. Każda lekcja to niesamowita skarbnica ponadczasowej wiedzy. Czytając je mam wrażenie, że rozmawiam ze swoim przyjacielem, który bez oporów udziela mi bezcennych rad i wskazówek odnośnie trapiących mnie problemów, wątpliwości, jednocześnie szanując moje zdanie i dodając gigantyczną porcję motywacji, inspiracji i pozytywnego nastawienia do życia, które jak mawia Regina - "... nie jest przewiązane kokardą, ale i tak jest wspaniałym prezentem".



Liczę na to, że zgodnie z moją sugestią sięgniesz po choć jedną z publikacji wspomnianej autorki (zapewniam, że na jednej się nie skończy) :D A może już się z nimi zapoznałeś/łaś i masz ochotę wypowiedzieć się w komentarzu? Gorąco do tego zachęcam! :) Ślę serdeczne pozdrowionka, do następnego razu! :)



Komentarze

  1. Widziałam serie tych ksiazek, ale jakąś nigdy mnie nie ciągneły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak na razie przeczytałam "Bóg nigdy nie mruga". Książka jest cudowna! Czekają na mnie jeszcze dwie części ale niestety brakuje mi czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak na razie wiem czy uda mi się przeczytać za to cytaty ciekawie wyjęty z książek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie książki. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie miałam okazji sięgnąć po tę serię!
    Twój post zachęcił mnie do przeczytania choć jednej z jej popularnych książek :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sięgaj szybciutko, bo na prawdę warto :D bardzo mnie to cieszy :) pozdrowionka lecą! ;)

      Usuń
  6. Cieszę się, że mogłam Ci podarować jedną z tych książek :) Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja cieszę się, że zostałam nią obdarowana :) nie ukrywam, że wywołała w moim życiu nie małe poruszenie :D :D buziaczki :*

      Usuń
  7. Mi została do przeczytania jeszcze tylko "Bóg zawsze znajdzie ci pracę". Uwielbiam książki tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie się za nią zabrałam :) oj tak, Regina Brett wymiata :D :D

      Usuń
  8. Widziałam nie raz i chciałam kupić, ale jakoś nie wychodziło zawsze. Dzięki twojej recenzji, to będzie mój najszybszy zakup. Jaka część najlepsza? Chciałabym mieć całą kolekcje ale jaką pierwszą kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, najlepsza? Wszystkie są najlepsze :D ale myślę, że najlepiej zacząć od początku, czyli Bóg nigdy nie mruga ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Najpopularniejsze posty

"Dotyk nieba" - E. McKinley, Ch. Ricker

Dramatyczny wypadek 18 lat niewyobrażalnego cierpienia Niezłomna nadzieja i cudowne uzdrowienie Dotyk nieba ~ Ema McKinley, Cheryl Ricker " - Emo, podaj mi rękę. Ema usłyszała te słowa w Wigilię 2011 roku, gdy od kilku godzin leżała na ziemi i bezskutecznie wołała o pomoc. Chwilę później poczuła, że jej choroba ustępuje... Po raz pierwszy od 18 lat Ema McKinley mogła stanąć o własnych siłach. Ten wypadek mógł zdarzyć się każdemu. Z dnia na dzień z energicznej, szczęśliwej kobiety Ema stała się osobą całkowicie zależną od innych - przykutą do wózka inwalidzkiego, praktycznie sparaliżowaną, niewyobrażalnie cierpiącą. Spotykały ją kolejne życiowe ciosy - rozwód z mężem, kłopoty finansowe... Nigdy jednak nie zwątpiła, że jej cierpienie ma głęboki sens. Nie wierzyła lekarzom, którzy nie dawali jej żadnych szans na wyzdrowienie. Jej wielka wiara i całkowite oddanie Bogu, godne biblijnego Hioba, stały się inspiracją dla bliźnich. Ten cud wstrząsnął

Ani grecka i nie rzymska! Nasza, słowiańska - mitologia Słowian

Ponad tysiąc lat temu niedoszły król Polski - Mieszko I, a z nim teoretycznie cała Polska, przyjęła chrzest. Niektórzy twierdzą, że właśnie w tym momencie nasz kraj został wprowadzony w świat religijności. Jednak to nie prawda! Religia była tu już dużo wcześniej, tylko po prostu inna. Nie wiele informacji, na temat wierzeń naszych przedchrześcijańskich przodków, uchowało się, co nie oznacza jednak, że nie warto zagłębić się w to, co się z tych czasów zachowało. Tak samo dobrze, a może i nawet lepiej, niż wciskanej nam w szkołach, oklepanej już, mitologii Greków czy Rzymian. Dlatego właśnie zainteresowałam się tym tematem i zapoznałam się z naszą, słowiańską mitologią , a raczej z tym, co z niej pozostało. W związku z powyższym pragnę podzielić się z Tobą książką, którą ostatnio wręcz pochłonęłam, mianowicie - "Mitologią słowiańską" - Jakuba Bobrowskiego i Mateusza Wrony . "Mitologia słowiańska" ~ Jakub Bobrowski, Mateusz Wrona "Zakrawa

XIV Plener Kulturalny: 1918-2018 Stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości

W dniach 19-20 września 2018r. miałam przyjemność uczestniczyć w XIV Plenerze Kulturalnym: 1918-2018 Stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości , zorganizowanym przez Starostwo Powiatowe w Rzeszowie .  Tegoroczny Plener odbył się w Małopolsce, wzięło w nim udział kilkudziesięciu uczniów wraz z opiekunami z 5 różnych szkół średnich powiatu rzeszowskiego. Szkoły zostały poproszone o to, by wytypować uczniów wyróżniających się wynikami w nauce oraz dobrym zachowaniem. Udział w Plenerze miał być bowiem formą nagrody dla najlepszych uczniów. W drodze do pierwszego miejsca zwiedzania każdy z Uczestników otrzymał koszulkę ze specjalnym nadrukiem i informacjami o tymże wydarzeniu , w którym braliśmy udział. W drodze powrotnej zaś zostaliśmy obdarowani Dyplomami za uczestnictwo , które będą dla nas miłą pamiątką . Wycieczka ta miała fachową obsługę przewodnicką realizowaną przez przewodnika Koła Przewodników przy Oddziale PTTK w Rzeszowie . Pierwszym punktem zwiedzania b